ЮРІЙ ЯРЕМЧУК ПРО АКТУАЛЬНІ ПИТАННЯ ЖИТТЄДІЯЛЬНОСТІ ГРОМАДИ. ІНТЕРВ’Ю З КРАСНОПІЛЬСЬКИМ СЕЛИЩНИМ ГОЛОВОЮ
– Позаду місцеві вибори, вибори селищного голови та остаточне об’єднання громади. Як Вам працюється в новому статусі та нових умовах сьогодення, які перші кроки вже було виконано?
В першу чергу хочу подякувати виборцям, які довірили мені знову очолити селищну раду. Переді мною стоїть одне завдання – виправдати високий кредит довіри та сподівання мешканців громади. Наполегливою працею буду робити все, щоб не підвести жителів Краснопільщини.
Позаду виборча кампанія і після місцевих виборів до Краснопільської громади приєдналися ті сільські ради, які раніше не поспішали до неї входити. Збільшилося не лише населення, а й додалося більше роботи, викликів та обов’язків. І треба зробити все, щоб жителі цих сіл відчули себе комфортно у новій родині.
Єдине, що прикро – так це втрачений час для додаткового розвитку нашої громади. Адже після того, як Верховна Рада затвердила Закон України «Про добровільне об’єднання територіальних громад», ми протягом 2015-2016 років проводили роботу над формуванням об’єднаної громади на базі Краснопільського району. Я зараз говорю про ті державні кошти, які громада могла б отримати на розвиток території повністю об’єднавшись.
Наступним таким недоліком є те, що державна земля, яка є основним джерелом наповнення місцевого бюджету, в зв’язку з тим, що нею розпоряджався Держгеокадастр, а не громада, за цей час була роздана, в багатьох випадках, навіть не жителям Краснопільщини. А це серйозні втрати для селищного бюджету.
Хочу зазначити, що депутатський корпус сформовано з шести політичних сил: «СЛУГА НАРОДУ», «ЗА МАЙБУТНЄ», «ОПОЗИЦІЙНА ПЛАТФОРМА - ЗА ЖИТТЯ», «АГРАРНА ПАРТІЯ», «ЄВРОПЕЙСЬКА СОЛІДАРНІСТЬ», «БАТЬКІВЩИНА».
Тому найголовніше на сьогодні – об’єднати зусилля всіх депутатів на вирішення питань розвитку громади, наповнення селищного бюджету, виконання соціальних стандартів. Ми повинні працювати злагоджено на розвиток Краснопільщини. Конкуренція між політичними партіями має вимірюватися в кількості залучених інвестицій, цікавих ідеях та проектах спрямованих на розвиток громади.
Також затверджено старост сіл та старостинських округів, розпочав свою роботу і новий склад виконкому. Слід зазначити, що при обранні старост враховувалася думка мешканців відповідних населених пунктів.
Поряд з цим, на засіданні третьої сесії 8 скликання було прийнято селищний бюджет та затверджено Програму економічного і соціального розвитку Краснопільської громади на 2021 рік та прогнозні показники на 2022-2023 роки. Також слід зазначити, що розпочалася робота на створенням Стратегії розвитку Краснопільської селищної ради на 2021-2025 роки.
Продовжується формування і нових служб та відділів, однією з таких новостворених служб є Служба у справах дітей.
– Що можете сказати конкретно про найближчі плани селищної ради?
Одне із пріоритетних завдань яке стоїть перед нами – забезпечення сталого економічного розвитку об'єднаної громади, що є запорукою покращення якості життя мешканців Краснопільщини, маємо працювати над раціональним використанням бюджетних коштів громади та використовувати всі можливості додаткових надходжень. Тут приємним моментом для нашої громади є те, що знайдено порозуміння з АТ «Сумиобленерго» щодо перерахування до бюджету Краснопільської селищної територіальної громади вже з січня місяця поточного року податку на доходи фізичних осіб, що сплачується з заробітної плати працівників Краснопільської дільниці філії «Сумський район електричних мереж».
Адже все, що утримується на території громади, крім заробітної плати вчителів і утримання інклюзивно-ресурсного центру, громада забезпечує власним коштом. Це стосується і різних програм соціального захисту.
Мусимо констатувати, що до середини 2019 року існували державні програми спрямовані на підтримку ОТГ, де такі громади як наша, могли претендувати на додаткові кошти. Так, зокрема, було відмінено надання субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на підтримку розвитку об’єднаних територіальних громад, так званої інфраструктурної субвенції, яка давала можливість вирішити ряд нагальних проблем громади, особливо сільських територій.
Сьогодні досить гостро стоїть проблема створення нових робочих місць, що є основою розвитку території. Але в цьому питанні потрібна чітка державна політика по підтримці місцевих виробництв, а з нашого боку створення сприятливих умов для ведення підприємницької діяльності.
Ми відкриті до інвестицій та співпраці з приватним бізнесом, і приємним є те, що наші пропозиції знаходять відгуки в підприємницькій сфері. Зокрема, нещодавно нами було передано земельну ділянку в оренду для розміщення та експлуатації об’єктів дорожнього сервісу (АГЗП).
У свою чергу ми докладаємо максимум зусиль по залученню коштів з різних джерел для виконання робіт з дорожнього будівництва, інвестицій в медичну галузь. Над вирішенням цих, та багато інших питань, ми плідно співпрацюємо з народними депутатами, Сумською облдержадміністрацією та обласною радою.
Та перш за все, в цьому році особливу увагу маємо приділяти розвитку системи охорони здоров’я громади. Наразі повноцінне функціонування закладів медицини первинного та вторинного рівнів, в зв’язку з новими умовами фінансування, залежить від ініціатив адміністрації закладів та фінансової підтримки з боку органів місцевого самоврядування. Тож серед найнагальніших завдань стоїть придбання рентген обладнання, утеплення стаціонарного відділення Краснопільської лікарні (проект подано до Державного фонду регіонального розвитку), розширення доступу сільського населення до послуг лабораторної діагностики та впровадження телемедицини, адже відповідне обладнання вже придбано за кошти державного бюджету, та хотілося, щоб воно працювало і давало можливість додаткового діагностичного обстеження мешканців громади. З даного питання ми зверталися до керівництва Сумської обласної ради та Сумської обласної державної адміністрації.
Крім того, керівництво лікарні працює з Національною службою здоров’я щодо відкриття додаткових пакетів надання медичної допомоги для населення громади.
Серед пріоритетних напрямків в галузі освіти громади нами визначено: створення нового освітнього простору відповідно до вимог Нової української школи; організація харчування дошкільників та школярів; залучення коштів державного бюджету для продовження реконструкції Краснопільської ЗОШ; проведення робіт по заміні вікон на енергозберігаючі в Самотоївській, Угроїдській ЗОШ та Ряснянському НВК; виконання заходів, спрямованих на розвиток дошкільних закладів. Проте основною проблемою в галузі освіти є наповнюваність класів та утримання малокомплектних шкіл. Сьогодні, нажаль, державна політика спрямована на фінансування та підтримку лише великих та опорних закладів, і не беруться до уваги малі школи. Малокомплектні школи та їх утримання майже повністю лягає на плечі селищного бюджету. Тут потрібна виважена державна політика підтримки сільських закладів освіти.
Також працюємо над вирішенням одного із проблемних питань в життєдіяльності громади, а саме відсутності транспортного сполучення між населеними пунктами громади, адже перевізники, в зв’язку з нерентабельністю, відмовляються їздити за такими маршрутами.
Звісно, це не повний перелік питань, над якими сьогодні працює керівництво громади.